O lokatach bankowych mówi się niewiele pod kątem zyskowności, chociaż promocyjne oferty dają nadzieję nie tylko na wygranie z inflacją, ale na realny zarobek bez żadnego ryzyka. Czy każdy klient sięgnie bez problemu po lokaty promocyjne?
Warunki uruchamiania lokat promocyjnych
W 2019 roku najlepsze lokaty promocyjne wiążą się z oprocentowaniem na poziomie około 4% rocznie. Promocja obowiązuje jednak przez ograniczony okres, głównie kwartalny, rzadko półroczny. Przez to klient nie może wykorzystać w pełni potencjału oszczędnościowego. Jedyna szansa to przenoszenie środków pomiędzy różnymi depozytami preferencyjnymi. Najczęściej banki wymagają do lokaty promocyjnej założenia bezpłatnego lub płatnego rachunku. W jednej placówce można uruchomić tylko jedną promocję, co jest kluczowe, jeżeli w ofercie widzisz kilka ciekawych produktów. Klient w takim przypadku musi zdecydować tylko o jednym. Wymagania banków rosną, im dłużej obowiązuje promocja. Najpopularniejszy schemat to regularne przelewy pensji, a także zobowiązanie do wydatków kartą na określoną kwotę. Nowy trend zakładania lokat promocyjnych dotyczy wykorzystania aplikacji mobilnych. Taką formułę promuje Noble Bank, czy Plus Bank. Bez smartfona to niemożliwe. Z dużym prawdopodobieństwem bankowość mobilna wyprze klasyczne rozwiązania internetowe ze względu na szybszą dostępność.
Polecenia za większe oprocentowanie
Na większe oprocentowanie w lokacie bankowej klient może liczyć przez polecenia znajomych. Skuteczne polecenie dowolnego produktu bankowego znajomym skutkuje podniesieniem oprocentowania, nawet na trzy miesiące. W erze mediów społecznościowych to jedna z ciekawszych metod na wygenerowanie stabilnych, promocyjnych warunków praktycznie bez żadnego ryzyka.
Powiązania produktowe, a zyskowność lokat
Wiele banków dodaje do standardowych lokat elementy promocyjne. Jeżeli klient wykorzysta inny produkt w ofercie dojdzie do uruchomienia oprocentowania dodatkowego, automatycznie. To praktyka spotykana w specjalistycznych placówkach nastawionych, np. głównie na leasing samochodowy, obsługę przedsiębiorców.
Nowy klient, lepszy zysk
Klasyka to lokaty urodzinowe, czy dedykowane nowym klientom. Możesz wykorzystać praktycznie wszystkie lokaty promocyjne dostępne na rynku na zasadzie dywersyfikacji. Bezpieczeństwo lokat promocyjnych gwarantuje BFG.
Promocyjne lokaty chronią przed zmianami inflacji
Lokata promocyjna rzędu 3-4% rocznie to już realna ochrona przed inflacją i niezły zysk, w którym nie wymaga się wiedzy inwestycyjnej (spekulacyjnej). Wystarczy odrobina zaangażowania, aby wykorzystywać lokaty promocyjne dłużej niż rok przy tak rozbudowanej konkurencji wśród banków.